Fumatul și alcoolul – cei mai răi dușmani ai danturii

fumatul și alcoolul

Fumatul și alcoolul – Prima vizită la Medicul stomatolog este cunoscută ca fiind și primul dialog.

Aici deseori întâlnim întrebări legate de starea de sănatate, de dinți, de periaj și întâlnim și întrebarea clasică: Sunteți fumător?

Venirea acestei intrebări în discuția medic – pacient este importantă deoarece fumatul este considerat un mare dușman la danturii.

Este important de reținut faptul că tutunul afectează sănătatea orală.

Fumatul este cel care în prima fază provoacă un mic disconfortul dentar în care gingiile devin roșii, se pot inflama și chiar uneori sângereaza ușor.

Acesta este primul semn al  gingivitei.

Dacă nu tratam gingivita corespunzător aceasta poate duce la boala parodontolă – popular parodontoză – fiind principala cauză a pierderii dinților.

Un nefumător este mult mai puțin predispus la boală parodontală.

Dinții unui fumător se pot depraga mult mai ușor decât a unui nefumător.

Există anumite efecte vizbile ale fumatului cum ar fi colorarea danturii și uneori chiar a limbii, decolorarea gingiilor, respirație urât mirositoare, toate aceste ducând la o sănătate orală precară.

Fumatul și alcoolul

Tutunul este cel care duce la o predispoziție pentru acumularea de placă și tartru pe dinți dar și la o vindecare întârziata și greoaie după extracții dentare și alte intervenții chirurgicale orale (ca de exemplu implantul dentar).

Fumatul și alcoolul

Cu toții ne dorim să avem un zâmbet frumos și funcțional însă trebuie să avem în vedere ca anumite obiceiuri nesănatoase ne pot împiedica să ducem acest lucru la bun sfârsit.

Fumatul și alcoolul – În cazul în care un fumător are nevoie de un implant dentar pentru a supliniri lipsă unui dinte trebuie să aibă în vedere ca aceștia mai predispuși la apariția infecțiilor la scurt timp după operație, și au perioade mai lungi de vindecare.

Totodată, aceștia sunt mai predispuși la boli parodontale și la pierderea dinților/implanturilor

Fumatul și alcoolul – Cel de-al doilea dușman al danturii este alcoolul.

Fumatul și alcoolul – Sănatatea orală este afectată de un consum excsiv de alcool prin faptul că în timp duce la pătarea dinților – șmalțul dentar fiind erodat de acid.

Vinul roșu și berea neagră sunt cele care slăbesc șanselele de a avea un zâmbet de Hollywood

Fumatul și alcoolul – Un alt aspect al consumului de acool este faptul că zaharurile din băuturile alcoolice sunt un risc destul de mare în vederea apariției cariilor.

Băuturile puternic alcoolizate usucă gura.

Saliva are ca rol principal îndepărtarea plăcii dentare și bacteriile de pe dinți.

Fumatul și alcoolul

Scăderea cantității de salivă duce la înmulțirea bacteriilor.

Fumatul și alcoolul – Și iată cum alcoolul devine un mic inamic al unei danturi nesănătose și la un zâmbet mai puțin prietenos.

Cu cât îți îngrijești dinții mai mult și cu cât mergi la control regulat, reduci din posibilitatea apariției unei afecțiuni dentare.

Nu amâna vizita la stomatolog!

4 × one =